Penny v Německu experimentuje s obaly privátních značek. Místo názvů zboží budou ceny.
Nízké ceny, velký dopad. Tak představuje inovaci v obalech řetězec Penny s agenturou Serviceplan Neo. Obchodní řetězec Penny v Německu vsadil v září na neotřelou marketingovou kampaň. V obchodech po celé zemi totiž nabízel své privátní značky v originálních limitovaných obalech. Na pěti vybraných položkách potravin řetězec zdůraznil ceny, naopak upozadil název samotného výrobku.
Ovesné vločky, toastový chléb, sůl, čipsy anebo majonéza. Právě tyto potravinářské výrobky se staly cílem záříjové kampaně s názvem „Pro všechno levné nejdříve do Penny.“ Firma tyto produkty své privátní značky nabízela v obalech, na nichž dominovaly místo názvu nadrozměrné barevné cenovky. Naopak název výrobku byl na balení uveden jen malým nevýrazným písmem.
„Penny nabízí nízké ceny, na které se dá spolehnout, konstantně. Teď je poprvé dáváme přímo na obaly, čímž odvážně ukazujeme, že naše privátní značky jsou vždy nejdostupnější,“ uvedl ke kampani mimo jiné Jan Flemming, šéf marketingu řetězce.
„To, že se objevují produkty, které nenesou explicitní název, případně logo, je samozřejmě malinko odvážný počin, nicméně velmi logický a značí určitou osvícenost a senioru zodpovědných manažerů,“ zamýšlí se Tomáš Vacek, podnikatel a partner reklamní agentury Contexto.
Dodává, že správně vytvořená korporátní identita, potažmo značka, tedy není pouhé logo, ale naopak to může být systematizovaný celek prvků, díky němuž zákazník dokáže určit „na první dobrou“, o co jde.